Monday, February 14, 2011

KATAKAN TIDAK PADA VALENTINE DAY

    Tajuk di atas bukan sebab dengki dgn org yg b'couple..cuma ingin memberitahu..valentine day xelok...xbagus..bt abis duet.....baek kita sambut maulidur Rasul..lagi bgs..hari jadi Rasullullah S.A.W xnak plak di sambut.time skola je berarak..tu pon ..merungut..penat la jalan...beliau lagi dah berkorban nyawa dan segala2 dan Beliau sgtla menyayangi umatnya..apa salah nye..kita ingat besday die..esok le besday nabi..aku tak engat tahun hijrah tapi aku egt tahun org putih..Beliau lahir bulan4..same dgn bulan aku..bangge aku..heheh..dan aku nk bgtau la jugak kenapa kita diharamkan sambutan valentine day ni...antaranya:

  1. Tak pernah dianjurkan oleh Islam.
  2. Roh perayaan tersebut mempunyai unsur-unsur Kristian dan amalannya yang bercampur dengan perbuatan maksiat adalah bercanggah dan dilarang oleh Islam.
  3. Dalam Islam tidak ada hari tertentu bagi meraikan kekasih atau kasih sayang.
  4. Setiap hari di dalam Islam adalah hari kasih sayang
  5. Hadis Rasullullah bersabda :  
  6. "Sesiapa yang menyerupai sesuatu kaum maka dia termasuk dalam kaum tersebut"
Dah tau, pe lg...henti2 kanlah menyambut nye...sebab....................................
SETIAP HARI ADALAH HARI KASIH SAYANG! =)

No comments:

Post a Comment